هشدارهای پلیس فتا

خرید مطمئن

چگونه می‌توانیم به یک خریدگاه اینترنتی اعتماد کنیم؟

برای اعتماد به فروشگاه‌ اینترنتی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:
1- بررسی آدرس وب سایت:
اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت با آدرس مورد نظر شما همخوانی دارد. هکرها اغلب URL هایی مشابه با سایت اصلی را ایجاد می‌کنند تا افراد را به اشتباه اندازند.
2- بررسی علامت قفلی:
علامت قفلی که در کنار آدرس سایت قرار دارد، می‌تواند نشانه‌هایی از میزان امنیت سایت در اختیار شما قرار دهد. با کلیک بر روی علامت قفل می‌توانید نسبت به امن بودن دسترسی خود، دسترسی‌هایی که در اختیار سایت قرار داده‌اید و یا تعداد کوکی‌ها و… اطمینان حاصل کنید.
3- استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی با اعتبار:
فروشگاه‌های اینترنتی با اعتبار را انتخاب کنید. مخصوصاً زمانی که از اشخاص خاصی خرید می‌کنید.
4- بررسی مدارک واقعی:
در جستجوی مدارک واقعی مانند جزئیات آدرس و شماره تلفن برای برقراری ارتباط باشید.
5- استفاده از نماد الکترونیک:
نماد الکترونیک یا ای‌نماد (eNAMAD) یک اعتبار است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک در اختیار وب‌سایت‌های معتبر قرار می‌گیرد.
6- استفاده از سایت‌های معتبر:
فقط با بازدید از وب سایت افراد یا شرکت‌ها در مورد آن‌ها قضاوت نکنید.
7- استفاده از فروشگاه‌های معتبر:
وقتی که در حال خرید از شرکت‌های خارجی هستید، به طور خاص خیلی حساس باشید.

نماد اعتماد

شهروندان حتماً در خرید‌های آنلاین خود هوشیار بوده و به آگهی‌های منتشر شده دقت بیشتری داشته باشند و از فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید نمایند چرا که فروشگاه‌های دارای اینماد ملزم به رعایت قوانین می‌باشند.

به گزارش گرداب، سرهنگ سعید تجری اظهار داشت: امروزه مردم برای تهیه مایحتاج زندگی خود علاوه بر مراجعه حضوری در فروشگاه‌ها و مراکز خرید، از فضای مجازی نیز برای خرید‌های خود اقدام کرده و اقلام مورد نیاز خود را از این طریق تهیه می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری برای رسیدن به اهداف شوم خود از فرصت‌های پیش آمده سوءاستفاده کرده و با دادن وعده‌ها و تبلیغات دروغین در شبکه‌های اجتماعی مانند حراج پوشاک بدلیل تغیر فصل، تخفیف‌های باور نکردنی و عنوان دیگر از کاربران این فضا کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان حتماً در خرید‌های آنلاین خود هوشیار بوده و به آگهی‌های منتشر شده دقت بیشتری داشته باشند و از فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید نمایند چرا که فروشگاه‌های دارای اینماد ملزم به رعایت قوانین می‌باشند.

سرهنگ سعید تجری گفت: برخی از فروشندگان با درج تبلیغات کذب در سایت‌های واسط درخواست واریز بیعانه برای تحویل کالا را دارند، اما کاربران باید دقت داشته باشند تا زمانی که جنس مورد نظر تحویل آنان نشده است و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی را پرداخت نکنند.

این مقام مسئول گفت: شهروندان به هیچ وجه اطلاعات کارت بانکی خود اعم از شماره کارت، رمز دوم، cvv۲ و تاریخ انقضاء را در درگاه‌های جعلی وارد نکنند و حتما قبل از وارد کردن اطلاعات بانکی از صحت و جعلی نبودن درگاه پرداخت اطمینان حاصل نمایند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند. رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس w ww.cyberpolice.gov.irبخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

پروانه کسب الکترونیکی
هشدار در موقع پرداخت آنلاین

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش پرداخت آنلاین وجه خرید به حساب فروشندگان

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا به تشریح ترفندهای کلاهبرداران در خرید از فروشندگان پرداخت و گفت: به منظور پیشگیری از هر گونه وقوع جرایم احتمالی باید نسبت به احراز هویت سفارش دهندگان و خریداران با تطبیق کد ملی و شماره حساب آنها اقدام شود.

به گزارش ایسنا،  سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر، اظهار کرد: مجرمان سایبری پس از سرقت وجوهات از حساب مالباختگان به منظور پولشویی و کمرنگ کردن رد پای مجرمانه خود، وجوهات را به صورت مستقیم یا با واسطه، پس از ثبت سفارش کالا از حساب مالباختگان به حساب فروشندگان واریز می کنند؛ این درحالیست که در هنگام پی جویی جرایم اولین کسی که مورد تعقیب قانونی قرار می گیرد؛ حسابی است که وجوهات به حساب آنها واریز می شود.

وی بیان کرد: فروشندگان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آگهی دهندگان در سایت های واسط در هنگام مواجه با افرادی که تمایل به واریز وجه به صورت آنلاین به حساب آنها را دارند به منظور پیشگیری از هر گونه وقوع جرایم باید نسبت به احراز هویت سفارش دهندگان و خریداران با تطبیق کد ملی و شماره حساب آنها اقدام کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فروشندگان حتی‌المقدور در مواجهه با خریدارانی که مترصد پرداخت آنلاین و خرید به صورت غیر حضوی می باشد؛ کالا یا اجناس سفارش داده شده را با تاخیر زمانی حداقل ۲۴ ساعت به سفارش دهندگان تحویل دهند تا در صورت وقوع هر گونه جرایم احتمالی در این حوزه بتوان نسبت به خنثی سازی آن اقدام کرد.

سرهنگ پاشایی در ادامه به فروشندگان توصیه کرد: مستندات احراز هویت خریداران شامل شماره حساب، تصاویر دوربین را محفوظ نگه دارند تا در صورت به وقوع پیوستن تخلف و جرم بتوانند جهت شناسایی سریع تر متخلفان به مراجع قضائی و انتظامی تحویل دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به اینکه بیشترین نرخ وقوع اینگونه جرایم در حوزه کسب و کارهای فروش گوشی تلفن همراه، طلا و ارز می باشد، به این اصناف هشدار داد: مراقب ترفند مجرمان سایبری باشند و ضمن همکاری لازم با کارشناسان پلیس فتا نسبت به شناسایی مجرمان اقدام کنند.

براساس پایگاه خبری پلیس، وی خاطر نشان کرد: عموم مردم می توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  لینک مرکز فوریت های سایبری  و یا تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مراتب را به کارشناسان پلیس فتا جهت پیگیری هر چه سریع تر اطلاع دهند.

پیامک ها

هشدارهای پلیسی!
– در صورت ارسال پیام حاوی لینک از شماره‌های شخصی، به هیچ عنوان روی لینک کلیک نکرده و هیچ‌گونه اجازه نصب برنامه‌ای را ندهید. در صورت نصب این موارد، جهت جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، حتما گوشی همراه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
– از واریز وجه (بیعانه) جهت خرید در هرگونه صفحات مجازی نظیر دیوار، اینستاگرام و… جدا خودداری نمایید.
– در صورت مسدودی حساب از سوی پلیس فتا هر استان یا شهرستان بعد از تماس تلفنی با شماره 096380 کد استان مسدود کننده حساب را وارد نمایید.
– کلاهبرداری از طریق تلفن و پیامک در حیطه وظایف پلیس آگاهی می‌باشد.
– جهت ثبت‌نام در درگاه‌های دولت به منظور دریافت خدمات نظیر (یارانه، بانک، قوه قضاییه و …)، حتما از آدرس معتبر اقدام به ورود نمایید.
– شکایت شخصی شما از افراد ‌باید از طریق دفاتر خدمات قضایی و دادسرا پیگیری شود.
– در صورت برداشت وجه از حساب شما بدون اطلاع از صاحب حساب، در هر ساعت از شبانه روز با در دست داشتن مدارک به مراکز پلیس فتا در سراسر کشور مراجعه نمایید.
– پلیس فتا هیچ گونه مجوزی در خصوص تایید کسب و کارها اعطا نکرده است.

تبلیغات

طی روزهای اخیر شاهد تبلیغات درخصوص حراج جمعه سیاه در فضای مجازی هستیم که خریداران اینترنتی باید قبل از پرداخت وجه نسبت به صحت و سلامت اجناس خریداری شده خود اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: کاربران برای پیشگیری از سوء استفاده کلاهبرداران در فضای اینترنتی از فروشگاه های مطمئن و دارای نماد الکترونیکی خرید کنند.

وی اضافه کرد: درخریدهای اینترنتی برخی مواقع تبلیغات غیرواقعی وجود دارد که در آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست، لذا کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قراردهند.

هشدار پلیس فتا البرز درخصوص خرید های اینترنتی با ترفند حراج جمعه سیاه

جلیلیان بیان کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم ، انتشار آگهی‌های جعلی به عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت های واسط فروشگاهی است.
رییس پلیس فتا البرز افزود: کاربران فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.

رییس پلیس فتا استان البرز یادآور شد: کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می کنند.

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...
فروشگاه
0 لیست علاقمندی
0 مورد سبد خرید
حساب کاربری من